Har du en gründer i magen?

Norge er anerkjent for god kvalitet på både melk, ost og yoghurt. Med store beiteområder for kuer er det mange muligheter for å lansere sitt eget yoghurtmerke. Både yoghurt og andre meieriprodukter har hatt en enorm økning i salg de siste ti årene, og dette er kanskje en av grunnene til at man kan satse stort om man har en gründer i magen. Oppskriften på et nytt yoghurtmerke er en god forretningsplan og høykvalitets probiotiske bakterier.

Selvsagt må man også finne ut hvordan man kan finne kunder som kan kjøpe produktet. Å satse på B2B, altså å selge til forretninger, er en glimrende løsning som vil forbedre salget. Det et nemlig mye enklere å tjene profitt om man finner eksisterende forretninger som ønsker å selge yoghurten enn om man velger å gjøre enkeltsalg på egenhånd. Selv om mange sliter med spørsmålet hvordan finne kunder, er det heldigvis gode verktøy som enkelt kan organisere din forretning online.
Med et godt CMR verktøy vil hvordan finne kunder bli en lek, da du enkelt kan bokføre og holde styr på hva som skjer med bedriften.

Et godt tips: økning av salg av meieriprodukter skyldes blant annet det gode utvalget av f.eks. yoghurt med mindre eller uten sukker. Nå som nordmenn har tilgang til sunnere typer yoghurt, har salget gått oppover, og dette er en trend man bør ta innover seg om man ønsker en for forretningsplan.

panoply